Fri frakt over 1 000 kr

Betingelser

Hvem vi er

Marsipan Compagniet er en liten familiebedrift som produserer håndlagede marsipanfigurer og konfekt med lokale råvarer og emballasje. Vi selger til bakerier, delikatesse-og interiørbutikker og utvalgte matbutikker.

Du finner oss også på flere julemarked og messer.

Vår nettstedsadresse er: https://www.marsipancompagniet.no

Betingelser:

Partene

Selger er Marsipan Compagniet AS, Herregårdsveien 27, 1168 Oslo, post(at)marsipancompagniet.no, 40031606, 917073791, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Bestillingsprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert hos oss. Når vi har registrert din bestilling, vil vi bekrefte denne gjennom å sende deg en bestillingsbekreftelse. Dersom ett eller flere produkter i bestillingen er utsolgt forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette sammen med informasjon om hva vi kan tilby, enten i form av pengene tilbake, erstatningsvare eller senere levering. Du vil da få muligheten til enten å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir eller å kansellere produktene som er berørt av avviket.

Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Levering

Vi sender ikke til pakkeboks. Dette er for å unngå frost på våre produkter.

Vi pakker og sender dine varer innen 2-3 virkedager. Vi strekker oss så langt det går for å sende varene så fort som mulig. Lurer du på når varene blir sendt kan du kontakte oss. Dersom bestilt vare ikke er på lager tar vi kontakt og oppdaterer med tidspunkt for utsendelse.

Vi sender sporingsnummer når pakken sendes. Det er kundens ansvar å følge med på status på forsendelsen. Kunden må selv ta kontakt dersom ikke sporingsopplysninger er mottat fra transportleverandør innen 5 virkedager fra mottatt beskjed om at pakken er sendt.

Dersom det er ønskelig med sporingsoppdateringer på SMS må telefonnummer oppgis ved bestilling.

Vi forholder oss til Posten og PostNord sine frister. Vi er dermed ikke ansvarlige for forsinkelser hos transportleverandør.

Vi anser varen som levert når den ankommer hentested. Blir ikke varen hentet innen fristen til transportleverandør bortfaller erstattningskravet. Denne er for tiden på 7 dager. Vi kan sende varen på nytt mot at kunden betaler for ny frakt.

Det er kundens ansvar å overholde Postens og PostNord sine frister for sending rundt høytider.

Angrerett

Marsipancompagniet forholder seg til de til enhver tid gjeldende regler i Angrerettloven som gir en generell rett på 14 dagers angrefrist fra leveringsdato for å angre på ditt kjøp. Merk at det er spesielle bestemmelser i Angrerettloven knyttet til tidsbestemte ytelser og varer som forringes, som for eksempel enkelte mat- og drikkevarer, hvor den generelle angrefristen ikke gjelder:

Ihht. til §22 i Angrerettloven gjelder ikke angreretten ved avtaler om:

  • levering av varer som forringes eller raskt går ut på dato (b),
  • levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering (g),
  • tjenester som det haster å få utført der forbrukeren uttrykkelig ber den næringsdrivende om å besøke forbrukeren
  • transport av varer der det er fastsatt en bestemt dato eller et bestemt tidsrom for utførelsen av slike tjenester.

Vær oppmerksom på at du ikke kan angre kjøpet ditt med å nekte mottagelse av varen uten at dette er avtalt på forhånd. Du står selv ansvarlig for alle utgifter i forbindelse med returnering.

Angreretten gjelder ikke for bedriftskunder eller kunder om ellers ikke er definert som forbruker i gjeldende regelverk.

Du må påta deg de direkte kostnadene for returnering av varene.

HVORFOR ER DET IKKE ANGRERETT PÅ VÅRE PRODUKTER?

MATVARERS KVALITET OG HOLDBARHET KAN IKKE GARANTERES HVIS DE ALLEREDE HAR VÆRT SOLGT OG FRAKTET. SOM EN DEL AV KVALITETSSIKRINGSPROGRAMMET VÅRT ER DET VIKTIG FOR OSS Å KUNNE STÅ INNE FOR AT ALLE MATVARENE VÅRE HAR VÆRT OPPBEVART OG HÅNDTERT PÅ KORREKT MÅTE – HELT FREM TIL KUNDEN MOTTAR PRODUKTET. DERSOM PRODUKTENE HAR VÆRT OPPBEVART HOS PRIVATE KUNDER KAN VI IKKE LENGER GARANTERE FOR EN KORREKT OPPBEVARING OG HÅNDTERING. FÅR VI VARER I RETUR FRA KUNDER, FOR EKSEMPEL PÅ GRUNN AV EN FEILLEVERANSE, DESTRUERES DISSE OG SENDES IKKE UT IGJEN. DETTE SKJER FOR DIN SIKKERHETS SKYLD.

Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling.

Informasjonskapsler

Hvis du legger inn en kommentar på dette nettstedet, kan du be oss om å huske navn, e-post og nettsted. Denne informasjonen lagres i en informasjonskapsel og er der for å gjøre ting lettere for deg. Du trenger da ikke å gi inn denne informasjonen på nytt neste gang du legger inn en kommentar. Disse informasjonskapslene utløper etter ett år.

Hvis du har en konto og logger deg inn på dette nettstedet, vil vi opprette en midlertidig informasjonskapsel for å avgjøre om nettleseren din støtter bruk av dette. Denne informasjonskapselen innholder ingen personopplysninger og forsvinner så snart du lukker nettleseren din.

Når du logger deg inn, blir det opprettet informasjonskapsler som lagrer innloggingsinformasjonen din og valg du har tatt når det gjelder hvordan innhold skal vises. Informasjonskapsler med innloggingsinformasjon utløper etter to dager, mens de med visningsvalg varer i ett år. Hvis du krysser av for &lauot;Husk meg»t;, vil innloggingsinformasjonen din oppbevares i to uker. Hvis du logger deg ut av kontoen din, vil disse informasjonskapslene forsvinne.

Hvis du redigerer eller publiserer en artikkel, vil ytterligere en informasjonskapsel bli lagret i nettleseren din. Denne informasjonskapselen inneholder ingen personopplysninger, men bare ID-en til artikkelen du nettopp redigerte. Den utløper etter én dag.

Innebygd innhold fra andre nettsteder

Artikler på denne siden kan inkludere innebygd innhold (f.eks. videoer, bilder, artikler osv.). Innebygd innhold fra andre nettsteder oppfører seg på nøyaktig samme måte som om den besøkende hadde besøkt nettstedet som det innebygde innholdet kommer fra.

Disse nettstedene kan samle inn opplysninger om deg, bruke informasjonskapsler, bygge inn sporingssystemer fra tredjeparter og overvåke hva du gjør via dette innebygde innholdet. Dette omfatter også sporing av handlingene dine via det innebygde innholdet dersom du har en konto og er logget inn på nettstedet.

Hvor lenge vi oppbevarer opplysninger om deg

Hvis du legger igjen en kommentar, blir kommentaren og informasjon om kommentaren lagret på ubestemt tid. Dette er for at vi kan gjenkjenne oppfølgingskommentarer og godkjenne dem automatisk i stedet for å legge dem i en kø der de må godkjennes manuelt av en redaktør.

For brukere som registrerer seg på dette nettstedet (dersom denne muligheten eksisterer), lagres det også personopplysninger som de oppgir i brukerprofilen sin. Alle brukere kan se, redigere og slette sine egne personopplysninger når som helst (bortsett fra brukernavn). Nettstedets administratorer kan også se og redigere denne informasjonen.

Rettighetene dine når det gjelder opplysninger vi har om deg

Du kan be om å få en eksportfil som inneholder personopplysningene vi har om deg. Dette omfatter all data du har gitt oss. Du kan også be om at vi sletter alle personopplysninger vi har om deg. Dette omfatter ikke opplysninger vi er pålagt å lagre av administrative, juridiske eller sikkerhetsmessige årsaker.

Når du handler fra oss godtar du alle våre betingelser.